#newnavbar ul li{font-size:100%; list-style-type: none; display:inline; padding:0px; margin:10px; border:0px solid; } #newnavbar li a{ color:#333366; } #newnavbar li a:visited { color: #c00000; } #newnavbar li a:hover { color: #c00000; }

Günün Sözü

28 Haziran 2015 Pazar

ARAÇ KULLANIMI İLE İLGİLİ DOĞRU BİLDİĞİNİZ YANLIŞLAR

Güvenli Sürüş
Güvenli Sürüş
İster yılların usta sürücüsü olun, ister direksiyonu yeni yeni tutmaya başlayan bir acemi...Araç kullanırken aklımızda bulunması gereken ilk ve belki de en önemli şey; kendimizin ve yanımızdakilerin güvenliğidir.

Ehliyet alabilmek için gittiğimiz kurslarda, kendi sürüş tecrübelerimizle ya da eş dost tavsiyeleri ile öğrendiğimiz belli başlı kurallar var elbette...


Peki bunlar, ne kadar doğru?



YANLIŞ: Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir.

DOĞRU: Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular, aynı hızla bir yere çarpana kadar, ilerlemeye devam eder. Bu yüzden arkada oturanlar da, emniyet kemeri takmak zorundadırlar, çünkü istatistiklere göre kazalarda en çok zararı, emniyet kemeri bağlı olmayan yolcular görmektedir. 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada, aracın içindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit etki yaşarlar. 


YANLIŞ: Sıcak havalarda, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir.

DOĞRU: Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni, havanın sıcak olması değil, lastik hava basıncının düşük olması sebebiyle, lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.


YANLIŞ: Yağmurda, inik lastik daha az kayar.

DOĞRU: Hava basıncı düşük lastikte, su boşaltma kanalları kapandığı için, yağmur suyu çok daha az boşaltılır. Hatta boşaltılamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma (aquaplanning) çok daha düşük hızlarda başlar.


YANLIŞ: Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur.

DOĞRU: Lastik havalarının, aracın fabrika değerlerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre, hava basıncı arttırılabilir. Hava basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayıldığından daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine, tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. Hava basıncı düşük lastiklerin sadece omuz kısımları yere basar. Lastik hava basıncı düşükken,
- Kayma hareketleri daha düşük hızlarda başlar,
- Fren mesafesi uzar ve
- Direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır.

Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama, daha konforlu bir şekilde de yoldan çıkabilir ve konforlu şekilde bir yerlere çarpabilirsiniz!


YANLIŞ: En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur.

DOĞRU: Sürücünün otomobile tamamen hakim olabileceği, ne çok uzak ne de çok yakın olan pozisyon, doğru pozisyondur. Koltuk mümkün olduğunca dik olmalıdır. Direksiyon 9:15 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır. İdeal dirsek açısı, 120 ile 135 derece arasındadır. 


YANLIŞ: Ani frenlerde, önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz.

DOĞRU: En etkin yavaşlama, frenle debriyaja aynı anda basarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.



YANLIŞ: ABS (Antiblokaj Fren Sistemi), mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur.

DOĞRU: ABS fren sistemi olan bir araç, tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar. Ancak daha kısa mesafede durdurmaz, sadece daha güvenli bir şekilde fren yapılmasını sağlar.


YANLIŞ: Doğru takip mesafesi, hızın yarısıdır.

DOĞRU: Bu hesap, kullanışlı olmamakla beraber, hata payı da oldukça yüksektir. İdeal takip mesafesi, kuru havalarda 2 saniye; yağışlı havalarda veya ağır yük durumunda 3-4 saniye olmalıdır.



YANLIŞ: Çocukları veya hayvanları uyarmak için korna çalınır.

DOĞRU: Yola aniden fırlayabilecek hayvanları, özellikle de çocukları uyarmak için korna çalınmaz! Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar. En iyisi fark ettiğimiz anda, iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır. 


YANLIŞ: Yoğun siste en iyi yöntem, dörtlü ikazları yakmaktır. 

DOĞRU: Yoğun siste en iyi yöntem, hiç gitmemektir! Yine de mecbursak ve görüş mesafesi yeterliyse, sisli havalarda, sarı camlı gözlükler kullanmak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, silecekleri çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate almak, takip mesafesini arttırmak ve sollama yapmamak, daha güvenli yol almanıza yardımcı olur. 
(Kaynak: Doğru Bildiğiniz Yanlışlar - Dr. Yaşar Ateşoğlu)

Trafik Hayattır
Trafik Hayattır



Unutmayın; trafik, hayattır! Sizin, sevdiklerinizin, başkalarının ve onların sevdiklerinin hayatı...

O hayatları korumak da, sizin elinizde...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Siz ne dersiniz?